Что есть истинна словес
Что есть истинна словес. Ответ. Есть повесть или глаголание согласное мысли сказующаго. Вопрос. Что есть истинна дел. Ответ. Есть творение вещей по Божию, или по градскому уложению, или по наставлению естественному, всякому убо совет его сказует не творити инному чего сам не хощет. Вопрос. Что есть истинна закона естественнаго.
Что есть истинна словес. Ответ. Есть повесть или глаголание согласное мысли сказующаго. Вопрос. Что есть истинна дел. Ответ. Есть творение вещей по Божию, или по градскому уложению, или по наставлению естественному, всякому убо совет его сказует не творити инному чего сам не хощет. Вопрос. Что есть истинна закона естественнаго. Ответ. Оправдание человеков делами своими праведными, от Адама до Моисея поживших, которыи закона писаннаго не имели, но наставляеми были самым Богом, и против совести своей ничего не творили, иже не на скрыжалех но в сердцы закон Божий написан имели. Обаче истинна и оправдание оное не така по делам яко по смотрению будущаго Христова страдания деялося. Вопрос. Что есть истинна закона писаннаго. Ответ. Есть оправдание человеков в Ветхом Завете поживших законом Моисею поданым силу имеющее до новые благодати. Обаче не без предвидения и силы в слух и страдания Христова, о котором мнози пророцы пророчествовали. Вопрос. Что есть истинная новыя благодати. Ответ. Есть оправдание человеков страданием христовым, и верою благочестивою, з добрыми делами слученною. Вера убо без дел мертва есть, и дела без веры мертвые суть. Вопрос. Что есть истинна суда. Ответ. Есть истинное воздание [7] всякому по делам его на судьбище Божием, или человеческим предьложенным. Вопрос. Что есть истинна милости. Ответ. Есть оправдание человека по милосердным делам, яко алчьнаго накормити и протчая. Вопрос. Что есть истинна свободнаго исповедания. Ответ. Есть истинное и неутаенное сказание грехов своих на исповеди святей, которым человек оправдается пред Богом, аще сокрушение сердца имеет, может и всякое волное вин своих правдивое извещение назватися, истиннае исповедание свободнаго. Но не всегда тем оправдаются людие, множицею убо правду сказуем похваляемся в злых делах наших. О сем исповеданию свободном тако духовным, яко недуховным, ведай яко две вещи оному последуют. Вина и наказание не всегда обе оставляются. Но иногда вина токмо, а иногда и вина и наказание; временем же ни вина, ни наказание, яко егда кто величается о злобах своих. Вопрос. Что есть истиннаго исповедания неволнаго. Ответ. Есть сказание правды на пытках по нестерпению мук задаемых, для ради подлинные ведомости вин, до которых судимых не признавается. Вопрос. Что есть истинна разрешителна. Ответ. Есть свобождение неповинных. Вопрос. Что есть истинна осудителна. Ответ. Есть праведное наказание грешных по великости вин их и указу Божию, или градцкому. Вопрос. Что есть истинна заменная. Ответ. Есть праведная премена вещи на вещь, сиречь, товару на товар, или на денги, яко свещи вощаныя меняют без обьману пременяющих продающих, и купующих, или по уговору работающих, такожде в долг что или под заклад дающих или для [8] оберегание полагающих, тако с писмом и крепостию, яко без писма и крепости. Вопрос.
Добавить комментарий
Для отправки комментария вам необходимо авторизоваться.